Forum o Yu-Gi-Oh!
Pole Pojedynku
Każda karta, którą zagrywasz lub odkładasz, będzie umieszczana na Polu Pojedynku. Schemat poniżej pokazuje gdzie umieszczasz Talię Yu-Gi-Oh! oraz karty wchodzące do gry podczas Potyczki.
A. Strefa Kart Polowych
Tutaj zagrywa się Karty Magii Polowej. Tylko 1 Magia Polowa może być w grze na raz (Karty Magii Polowej).
B. Strefa Kart Potworów
Karty Potworów mogą być zagrywane odkryte (obrazkiem do góry) lub Umieszczane (obrazkiem do dołu) do 5 obszarów Strefy Kart Potworów zgodnie z zasadami Głównej Fazy 1 (Main Phase 1).
Ważne! Strefa Kart Potworów ma OGRANICZENIE 5 KART. Gdy wszystkie 5 obszarów jest zajęte, nie można zagrywać więcej Kart Potworów, dopóki nie zwolni się obszar na Kartę Potwora.
C. Strefa Talii Połączonej
Jeżeli grasz Kartami Potworów Połączonych, w tym miejscu kładziesz zakrytą Talię Połączeń (obrazkami do dołu) (Potwory Połączone).
D. Cmentarz
Gdy karta zostaje zniszczona, jest odrzucana, obrazkiem do góry, w to miejsce. Zawartość Cmentarza jest ogólnie znana, a twój przeciwnik może zajrzeć tam w każdym momencie. Upewnij się, że przeciwnik dał ci pozwolenie, zanim zaczniesz przeglądać jego Cmentarz.
E. Strefa kart Magii i Pułapek
Karty Magii i Pułapek mogą być tu zagrywane odkryte (obrazkiem do góry) lub Umieszczane (obrazkiem do dołu) do 5 obszarów Strefy Kart Magii i Pułapek, zgodnie z zasadami Głównej Fazy 1 (Main Phase 1).
Ważne! Strefa Kart Magii i Pułapek ma OGRANICZENIE 5 KART. Gdy wszystkie 5 obszarów jest zajęte, nie można zagrywać więcej Kart Magii LUB Pułapek (oprócz Kart Magii Polowej), dopóki nie zwolni się obszar na Karty Magii i Pułapek. To 5 KARTOWE OGRANICZENIE obejmuje wszystkie twoje Karty Magicznego Ekwipunku używane do wyposażenia Kart Potworów przeciwnika.
F. Strefa Talii
Umieść w tym miejscu swoją Talię (obrazkami do dołu). Twoja Talia Poboczna nie jest umieszczana na Polu Pojedynku. W Yu-Gi-Oh! możesz grać także bez Pola Pojedynku. Upewnij się tylko, że umieszczasz karty i Talię zgodnie ze wskazanymi miejscami.
Słowo na temat tekstów kart
Play (zagrywaj) - Za każdym razem, gdy używasz lub aktywujesz efekt karty, zmieniasz Pozycje Ataku/Obrony, umieszczasz karty na polu wykonujesz "Play". Gdy zagrywasz kartę jej efekt jest natychmiastowy.
Set (umieszczenie) - Czynność - umieszczenie karty obrazkiem do dołu na polu. Efekt umieszczonej karty nie działa od razu. Tak samo Umieszczona Karta Potwora nie jest traktowana jako przywołana, aż do momentu odsłonięcia jej. Potwór umieszczony musi być położony POZIOMO, obrazkiem do dołu w pozycji Obronnej (potwory przywołane normalnie są umieszczane PIONOWO, obrazkiem do góry, w pozycji Ataku). Umieszczane Karty Magii i Pułapek, są kładzione Pionowo na polu.
The Field (pole) - W poniższych zasadach, oraz w tekście kart, Strefa Kart Potworów, Magii i Pułapek, a także Strefa Kart Polowych, wszystkie razem określane są jako pole.
Destroyed (zniszczony) - Karta, która została wysłana na Cmentarz jest zniszczona.
Removed from Play (usunięte z gry) - Karta, która została usunięta z gry nie jest wysyłana na Cmentarz. Zamiast tego odkładana jest na bok i nie może powrócić do gry w tym Pojedynku.
Zasady Gry
Karty Potworów Połączonych
Podczas swojej tury, jeżeli jesteś w posiadaniu Magicznej Karty "Polymerization", Potworów-składników Połączenia i stworzenia Potwora Połączonego, bądź to na ręku, bądź na polu, możesz wykonać Połączenie jako Specjalne Przywołanie (Special Summon), aktywując "Polymerization" (Specjalne Przywołanie).
Gdy dokonujesz Połączenia, wybierz odpowiednie Karty Potworów Połączonych z Talii Połączeń i umieść je obrazkiem do góry na wolnej przestrzeni w Strefie Kart Potworów w pozycji Ataku lub Obrony. 2 (lub więcej) Potwory-składniki Połączenia, jak również Karta Magii "Polymerization", zostają zniszczone.
Gdy Potwór Połączony jest zniszczony, trafia na Cmentarz. Jeżeli Karta Potwora Połączonego wróci ci na rękę, odłóż ją do Talii Połączeń. Uwaga: Jako że "Połączenie" to Specjalne Przywołanie, karta ta będzie odporna na karty typu "Trap Hole". Z tego samego względu, w tej samej turze możesz podjąć się Zwyczajnego Przywołania lub Umieszczenia następnego potwora.
Przykład:
Potwory-składniki Połączenia (Fusion-Material Monsters) dla "Darkfire Dragon" (Firegrass" i "Petit Dragon") są na polu i w twoim ręku, a na ręku masz "Polymerization". Deklarujesz, że chcesz wykonać Połączenie i kładziesz "Polymerization" w Strefie Magii i Pułapek.
Wybierasz "Darkfire Dragon" z Talii Potworów Połączonych i umieszczasz go na wolnym miejscu Strefy Kart Potworów. Pamiętaj, że potwór wezwany w ten sposób traktowany jest jako Specjalne Przywołanie i pozwala graczowi podjąć jeszcze Zwyczajne Przywołanie lub umieszczenie w tej samej turze.
Użyte karty - "Firegrass", "Petit Dragon" i "Polymerization" - po zakończeniu Połączenia, umieszczane są na Cmentarzu.
Karty Potworów Rytualnych
Podczas swojej tury, o ile masz w ręku Kartę Potwora Rytualnego, oraz odpowiednią Kartę Magicznego Rytuału, wymienioną na Karcie Rytualnego Potwora (na polu lub na ręku), karty Potworów wymagane jako Danina - możesz podjąć się rytuału przywołania przez aktywowanie Karty Magicznego Rytuału. Postępuj według instrukcji wydrukowanych na Karcie Magicznego Rytuału.
Karta Rytualnego Potwora kładziona jest obrazkiem do góry na wolnym obszarze Strefy Potworów w pozycji Ataku lub Obrony. Potwory zużyte jako Danina oraz Karta Rytualnej Magii wykorzystana do przeprowadzenia rytuału zostają zniszczone.
Gdy Rytualny Potwór zostaje zniszczony, trafia na Cmentarz. Jeżeli Karta Rytualnego Potwora trafi znów na twoją rękę, nie możesz jej położyć na pole, jeżeli nie wykonasz nowego Rytuału Przywołania. Potwór przywołany w ten sposób traktowany jest jako Specjalnie Przywołany, co pozwala graczowi wykonać jeszcze Zwykłe Przywołanie lub Umieszczenie, w tej samej turze.
Karty Potworów Efektowych
Szeroka gama Kart Potworów Efektowych została podzielona na poniższe typy:
* Flip (odwórcenie) - Efekt potwora jest aktywowany gdy karta jest obracana z zakrytej na odkrytą. Efekt też jest aktywowany, gdy karta zostaje odkryta w rezultacie użycia Magii lub Pułapki, lub ataku innego Potwora.
* Continous Effect (efekt ciągły) - Tak długo jak ta karta leży odsłonięta na polu, jej efekt pozostaje w grze. Gdy karta potwora zostanie zakryta, jej efekt nie działa.
* Cost Effect (efekt kosztu)* - koszt różni się w zależności od karty, więc przeczytaj uważnie instrukcje podane na karcie.
* Trigger Effect (efekt uaktywniany) - efekt tych kart zaczyna działać, gdy zadane zostaną Bezpośrednie Obrażenia (Direct Damage), lub gdy uda się wypełnić wymagania podane bezpośrednio na karcie.
* Multi-Trigger Effect (efekt wielo-uaktywnienia)* - Są to specjalne Potwory Efektowe, które można aktywować nawet podczas tury przeciwnika.
* Te typy Potworów Efektowych będą dostępne w przyszłych dodatkach do Yu-Gi-Oh! i nie pojawiają się w Zestawie Podstawowym.
Łańcuchy powiązań
A. Czym są Łańcuchy powiązań?
"Łańcuch powiązań" to zasada wykorzystywana przy określaniu wyniku skomplikowanej walki, w której użyto kilku kart Magii lub Pułapek. Dla przykładu, przyjmijmy że gracz używa Karty Magii. Karta ta jest umieszczana w wyimaginowanym połączeniu nazwanym Łańcuchem powiązań 1. Jeżeli przeciwnik odpowie zagrywając jedną ze swoich kart Magii lub pułapek, zaczyna się cały Łańcuch, a ta karta staje się Łańcuchem powiązań 2. Według tej metody postępujemy przy następnych kartach, a powiązania ustalane są od dołu do góry, aż obaj gracze skończą zagrywać karty. Efekty są rozstrzygane , począwszy od góry powiązań, aż do Łańcucha powiązań 1.
B. Szansa Odpowiedzi Przeciwnika
Gracz, którego karta Magii albo Pułapki ma zostać anulowana, zawsze ma szansę na reakcję i na zagranie - szansa ta może zaowocować dodaniem nowego powiązania do Łańcucha.
Gdy dokładasz do Łańcucha, zawsze musisz zapytać przeciwnika czy chce kontynuować. Jeżeli zaczniesz kontynuować bez pytania, może to spowodować obiekcje, a w rezultacie do Replay'a (Zasady Replay).
Przykład: To przykład Łańcucha powiązań.
Wynik jest określany począwszy od karty, która zagrano ostatnią, na samą górę Łańcucha powiązań i schodzi w dół, aż do Łańcucha powiązań 1.
C. Szybkość Czarów
Magia, Pułapki i Potwory Efektowe mają różne szybkości. Możesz odpowiadać na kartę i rozpoczynać Łańcuch, zagrywając kartę o tej samej lub wyższej szybkości. Wyjątkiem od tej zasady są karty Czarów o szybkości 1, których NIE MOŻNA używać przeciwko sobie.
Czary o Szybkości 1: to najwolniejsze ze wszystkich Czarów. Czary o szybkości 1 nie mogą być zagrywane przeciwko sobie.
Czary o Szybkości 2: Te karty mogą być używane przeciwko Czarom o szybkości 1 lub 2. Przeciwko nim można używać Czarów o szybkości 2 i 3.
Czary o szybkości 3: Te karty można używać przeciwko Czarom o wszystkich szybkościach
Terminologia Gry
Play (gra) - Gra rozgrywa się w serii naprzemiennych tur. Każda tura składa się z 6 faz, podczas których można podjąć różne akcje.
Phases (fazy) - Fazy określają porządek, w jakim można podejmować akcje w danej turze. Każda faza jest ograniczona do określonego zestawu akcji
Offline