#1 2007-08-27 12:34:34

Ostatni

Administrator

Zarejestrowany: 2007-08-27
Posty: 26
Punktów :   

Mechanika Turnieju

Mechanika turnieju

Tasowanie
Tasowanie należy wykonać tak, aby awersy kart były niewidoczne. Niezależnie od używanej metody, talie graczy muszą być właściwie przemieszane (rozkład kart musi być przypadkowy). Za każdym razem, kiedy gracz tasuje swoją talię, musi przedstawić ją przeciwnikowi do dodatkowego potasowania i/lub przełożenia. W obecności sędziego, gracz może poprosić sędziego, by wykonał te czynności zamiast przeciwnika. Przedstawiając talię przeciwnikowi, gracz stwierdza tym samym, że jego talia jest wystarczająco przetasowana.

Limit czasu na czynności poprzedzające grę (pre-game procedure)
Przed każdą grą, zawodnicy mają 3 minuty by potasować swoje talie i zaprezentować je przeciwnikom do dodatkowego tasowania i/lub przełożenia.

Jeśli sędzia główny stwierdzi, że gracz przekroczył limit czasowy celowo i przeciąga, gracz ten będzie podlegał stosownym karom przewidzianym w Duelist King Tournament Penalty Guidelines.

Wycofywanie się z pojedynków lub meczów
Gracz może wycofać się z pojedynku lub meczu, z zachowaniem następujących zasad: Pojedynek lub mecz z którego gracz się wycofał, jest odnotowywany jako przegrana wycofującego się gracza.
Jeśli gracz odmawia grania, to jest traktowany tak, jakby się wycofał.

Wycofanie się z turnieju
Gracz, który postanawia wycofać się z turnieju, musi o tym poinformować osobę odpowiedzialną za notowanie wyników (scorekeepera). Gracz, który opuszcza turniej po tym, jak scorekeeper rozpocznie parowanie do następnej rundy, otrzymuje stratę meczu w nadchodzącej rundzie i po tej rundzie zostanie usunięty z turnieju.

Urządzenia elektroniczne
Sędzia główny, lub organizator turnieju może zdecydować, że zabrania graczom udziału w turnieju z włączonymi urządzeniami elektronicznymi (jak telefony komórkowe, pagery, i/lub przenośne urządzenia audio). Wszelkiego rodzaju kalkulatory, mogą być dozwolone na potrzeby notowania punktów.


Zasady dotyczące kart

Dozwolone karty
Tylko karty dopuszczone w danym regionie mogą być używane w grze turniejowej. Lista Zakazanych kart, zawsze musi być dostępna dla graczy.

Interpretacja kart
Sędzia główny jest ostatecznym autorytetem w kwestii interpretacji kart. Bardziej szczegółowych zasad dotyczących poszczególnych kart i jak je interpretować szukajcie w Duelist King Tournament Floor Rules. Sędzia główny może się też odwołać do bazy Official Tournament Rulings dostępnej online.

Wysokość trzymania kart
Gracze muszą w każdej chwili trzymać karty ponad powierzchnią gry.

Koszulki na karty
Gracze mogą używać plastikowych koszulek lub innych urządzeń do ochrony kart. Jeśli gracz decyduje się na użycie koszulek, wszystkie karty których używa, muszą być umieszczone w koszulkach w identyczny sposób. Jeśli koszulki zawierają hologramy lub inne podobne znaki, karty muszą być umieszczone w koszulkach tak, by znaki te pojawiały się tylko na awersach kart.

Znaczniki
Znaczniki, takie jak żetony lub symbole określonych efektów w grze, nie mogą być kartami o identycznych rewersach jak karty z talii gracza, o ile w talii nie używa się koszulek. Jeśli koszulki są używane, znaczniki nie mogą mieć tyłów koszulek takich jak te na kartach w talii gracza.
Żadne znaczniki nie mogą być umieszczone na szczycie talii gracza, lub w obszarze dla niej zarezerwowanym. Sędzia może zabronić używania znaczników, które mogą prowadzić do nieporozumień co do stanu gry.


Ogólne zasady dla turniejów  Constructed

Rejestracja talii w Constructed
Sędzia główny, lub organizator turnieju powinien wymagać od graczy, by zarejestrowali swoje talie po dotarciu na miejsce turnieju. Rejestracja jest zapisem pierwotnego składu każdej talii. Kiedy sędzia otrzyma spis talii gracza, talia nie może być zmieniona. Brak właściwego zarejestrowania talii spowoduje zastosowanie przez sędziego głównego stosownych punktów Duelist King Tournament Penalty Guidelines.

Ogólne zasady turniejów Sealed Deck
Zasady w tej części stosuje się do wszystkich turniejów Sealed Deck

Konstrukcja talii
Zanim rozpocznie się turniej, każdy gracz otrzymuje zestaw produktów do Sealed Deck. Te turnieje można rozgrywać również tylko przy pomocy Startera


Ogólne zasady turniejów Booster Draft

Konstrukcja talii
Kiedy draftowanie jest zakończone, gracze mają 30 minut na zbudowanie swoich talii z kart, które wybrali. Organizator turnieju oraz sędzia główny maja prawo wymagać, by gracze spisali wszystkie karty, których zamierzają używać w taliach i karty, które wydraftowali.

Procedura Booster Drafta.
Na sygnał sędziego, każdy gracz otwiera booster określony przez sędziego i liczy karty. Jeśli gracz nie ma właściwej ilości kart, musi niezwłocznie powiadomić sędziego, który wymieni booster. Gracz wybiera 1 kartę z boostera i przekazuje pozostałe karty (awersem do dołu) graczowi którego ma po lewej. Otworzone boostery są przekazywane wokół stołu do draftowania (drafting pod) - za każdym razem gracze wybierają po 1 karcie, zanim przekażą pozostałe karty graczowi po lewej ręce, aż do wyczerpania kart. Kiedy gracz wybrał już 1 kartę z opakowania, jest ona traktowana jako wybrana i nie może jej ponownie umieścić w boosterze. Gracz nie może pokazać kart, które wybrał, innym uczestnikom Drafta.


Zasady sankcjonowania turniejów Duelist King Tournament

Minimalna ilość uczestników
Każdy turniej Upper Deck/Konami wymaga przynajmniej 8 uczestników

Zasady raportowania turnieju
Otrzymanie raportu z turnieju ma zasadnicze znaczenie na poprawne i terminowe rankingi turniejów Duelist King.

Termin na raportowanie turnieju
Wyniki turnieju muszą być dostarczone na stronę Duelist King Tournament w ciągu ośmiu dni od daty turnieju.

Zaległe turnieje
Organizatorzy mający na swoim koncie zaległe turnieje, mogą stracić możliwość sankcjonowania turniejów w przyszłości.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.properfection.pun.pl www.mta-nps.pun.pl www.mibmwnt.pun.pl www.revolution-ua.pun.pl www.mroza15.pun.pl